Kompleksowe wdrożenie SyteLine – branża motoryzacyjna

Firma działająca w branży motoryzacyjnej, produkująca komponenty do samochodów osobowych oraz dostawczych. Specjalizuje się w częściach eksploatacyjnych, na rynku działa od ponad 30 lat. Aktualnie fi rma rozwija współpracę z europejskimi koncernami motoryzacyjnymi jako producent komponentów.
Region: Europa, Polska
Branża: Motoryzacja, produkcja komponentów

Wyzwanie:

– Odzyskanie zaufania u Klientów, które zostało utracone z powodu przekraczania obiecanych terminów dostaw,
– skrócenie czasu przestoju maszyn spowodowanego nieefektywnym planowaniem,
– skrócenie czasu potrzebnego na dostęp do kluczowych informacji zarządczych,
– możliwość przeprowadzania kontroli jakości w odniesieniu do pozostałych obszarów,
– wdrożenie narzędzi do zarządzania projektami,
– skrócenie czasu raportowania.

Rozwiązanie:

Firma po analizie zdecydowała się na wdrożenie systemu klasy ERP. Z ostał ogłoszony przetarg, na mocy którego zostało wybrane rozwiązanie SyteLine firmy Infor. Wdrożenie podstawowych modułów trwało 8 miesięcy, a następnie rozpoczął się proces budowania dodatkowych funkcjonalności w oparciu o moduły dodatkowe. Dzięki Infor SyteLine udało się zdecydowanie przyspieszyć komunikację w przedsiębiorstwie oraz zdefiniować i usprawnić procesy.

Korzyści:

– Zwiększenie efektywności planowania produkcji, możliwość szybkiego reagowania na zmiany oraz szybkiego dostarczania kontrahentom realnych czasów dostaw przygotowanych w oparciu o aktualne obciążenia i dostępność zasobów. Dzięki tym rozwiązaniom Firma zwiększyła skuteczność sprzedaży w związku z krótszymi czasami dostaw. Przychód firmy wzrósł o 18%;
– Bieżący dostęp kadry menadżerskiej do aktualnych informacji ze wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa, w szczególności do wycen historycznych jednostkowych produktów, dzięki czemu ilość produktów sprzedawanych poniżej kosztów produkcji zmalała do „0”;
– Zbudowanie możliwości elektronicznej wymiany danych z kontrahentami za pomocą dedykowanych portali oraz dokumentów EDI. Zlikwidowało to całkowicie problem błędnych wysyłek i kosztów zwrotów;
– Zmniejszenie stanów magazynowych materiałów o ponad 22%, a co za tym idzie zmniejszenie zamrożenia gotówki w materiałach;
– Kontrola jakości zintegrowana z procesami: wysyłki towaru do Klienta, przyjęcia towarów od dostawców oraz produkcji w toku. Dzięki czemu liczba późniejszych reklamacji zmalała o 7%;
– Stabilność i niezawodność rozwiązania.

Pobierz w PDF

Business Partners eXcellence

SAP ERP
SAP All-in-One

QlikView
Qlik Sense