QlikView w działach sprzedaży, kontrolingu i marketingu firmy z branży retail

Firma posiada ponad 200 sklepów stacjonarnych i 3 sklepy internetowe.
Region: Polska
Branża: Retail, specjalizująca się w sprzedaży sprzętu RTV i AGD.

Wyzwanie:

  • 3 różne systemy sprzedaży działające równolegle, przy jednoczesnej konieczności raportowania w identycznym układzie z każdego z nich,
  • brak systemu raportowego dostępnego dla zwykłego użytkownika (spora cześć raportów dostępna jedynie na poziomie hurtowni danych, wyłącznie dla zaawansowanych użytkowników oraz IT),
  • brak jednolitości raportów – częste przypadki to pokazywanie tego samego wskaźnika np. różnej wartości sprzedaży w oddzielnych raportach (ze względu na rozbieżności w budowie raportów),
  • bardzo wolna praca istniejącego systemu raportowego bazującego na bezpośrednich zapytaniach do bazy i związana z tym trudność w generowaniu raportów przekrojowych (np. za kilka lat wstecz – konieczność „sklejania” ich w Excelu).

Rozwiązanie:

Wdrożenie systemu QlikView w dziale sprzedaży, kontrolingu i marketingu.

Korzyści:

  • możliwość szybkiego raportowania całości danych sprzedażowych, bez konieczności raportowania z
    każdego z nich oraz ręcznego łączenia,
  • szybki dostęp do danych dzięki zastosowaniu technologii „In-Memory”,
  • możliwość dostępu do raportów oraz ich budowy przez użytkowników końcowych,
  • jednolitość danych niezależnie od raportu – „jedna wersja prawdy”,
  • możliwość łatwego drążenia danych „od ogółu do szczegółu” dzięki zastosowaniu asocjacyjnej bazy danych QV,
  • możliwość analizy danych również z pozostałych systemów (np. z systemu sprzedaży internetowej) i weryfikacji (porównywania) ich z danymi z systemu ERP,
  • możliwość łatwego i szybkiego wykonania analiz porównawczych za kilka ostatnich lat również w układzie Like4Like.

Pobierz w PDF

Business Partners eXcellence

SAP ERP
SAP All-in-One

Infor SyteLine ERP