• PL
  • EN
  • Kompleksowe wdrożenie SyteLine – branża motoryzacyjna

    Firma działająca w branży motoryzacyjnej, produkująca komponenty do samochodów osobowych oraz dostawczych. Specjalizuje się w częściach eksploatacyjnych, na rynku działa od ponad 30 lat. Aktualnie fi rma rozwija współpracę z europejskimi koncernami motoryzacyjnymi jako producent komponentów.
    Region: Europa, Polska
    Branża: Motoryzacja, produkcja komponentów

     

    Wyzwanie:

    – Odzyskanie zaufania u Klientów, które zostało utracone z powodu przekraczania obiecanych terminów dostaw,
    – skrócenie czasu przestoju maszyn spowodowanego nieefektywnym planowaniem,
    – skrócenie czasu potrzebnego na dostęp do kluczowych informacji zarządczych,
    – możliwość przeprowadzania kontroli jakości w odniesieniu do pozostałych obszarów,
    – wdrożenie narzędzi do zarządzania projektami,
    – skrócenie czasu raportowania.

     

    Rozwiązanie:

    Firma po analizie zdecydowała się na wdrożenie systemu klasy ERP. Z ostał ogłoszony przetarg, na mocy którego zostało wybrane rozwiązanie SyteLine firmy Infor. Wdrożenie podstawowych modułów trwało 8 miesięcy, a następnie rozpoczął się proces budowania dodatkowych funkcjonalności w oparciu o moduły dodatkowe. Dzięki Infor SyteLine udało się zdecydowanie przyspieszyć komunikację w przedsiębiorstwie oraz zdefiniować i usprawnić procesy.

     

    Korzyści:

    – Zwiększenie efektywności planowania produkcji, możliwość szybkiego reagowania na zmiany oraz szybkiego dostarczania kontrahentom realnych czasów dostaw przygotowanych w oparciu o aktualne obciążenia i dostępność zasobów. Dzięki tym rozwiązaniom Firma zwiększyła skuteczność sprzedaży w związku z krótszymi czasami dostaw. Przychód firmy wzrósł o 18%;
    – Bieżący dostęp kadry menadżerskiej do aktualnych informacji ze wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa, w szczególności do wycen historycznych jednostkowych produktów, dzięki czemu ilość produktów sprzedawanych poniżej kosztów produkcji zmalała do „0”;
    – Zbudowanie możliwości elektronicznej wymiany danych z kontrahentami za pomocą dedykowanych portali oraz dokumentów EDI. Zlikwidowało to całkowicie problem błędnych wysyłek i kosztów zwrotów;
    – Zmniejszenie stanów magazynowych materiałów o ponad 22%, a co za tym idzie zmniejszenie zamrożenia gotówki w materiałach;
    – Kontrola jakości zintegrowana z procesami: wysyłki towaru do Klienta, przyjęcia towarów od dostawców oraz produkcji w toku. Dzięki czemu liczba późniejszych reklamacji zmalała o 7%;
    – Stabilność i niezawodność rozwiązania.