• PL
  • EN
  • Wdrożenie dashboardów analitycznych w Libet S.A.

    Klient: Libet S.A., lider na polskim rynku w branży kostki brukowej, www.libet.pl
    Osoba kontaktowa, mogąca potwierdzić referencje: Daniel Głogowski, Project Manager
    Czas trwania projektu: Projekt wdrożeniowy trwał od 25.05 do 27.11.2015r.
    Liczba użytkowników: 65

    Wyzwanie

    • potrzeba skrócenia czasu potrzebnego na raportowanie wyników w obszarach sprzedaży,
    • potrzeba skrócenia czasu przygotowania raportów w zakresie kosztów,
    • potrzeba szerokiego korzystania z analiz i raportów przez biznes w formie aplikacji (również w wersji mobilnej na tablet / telefon),
    • potrzeba analizowania procesów na różnych poziomach szczegółowości,
    • przyspieszenie procesu pozyskiwania informacji koniecznych do powstawania raportów,
    • potrzeba skrócenia czasu pobierania danych z systemów źródłowych,
    • potrzeba pozyskania rozwiązania dostosowanego do dynamicznie zachodzących zmian,
    • potrzeba posiadania jednego narzędzia do analizowania różnych procesów.

    Rozwiązanie

    By móc spełnić wyzwanie, które przed nami postawiono, niezbędne było wykorzystanie technologii i produktów, takich jak QlikView Developer, QlikView Designer oraz QlikView Server.
    W odpowiedzi na potrzeby klienta, zrealizowaliśmy projekt, który polegał na przygotowaniu aplikacji zawierającej dashboardy analityczne przeznaczone dla działu sprzedaży oraz controllingu. Prace zostały podzielone na 3 fazy.

    W fazie pierwszej zainstalowany i skonfigurowany został QlikView Server. Następnie w narzędziu QlikView zbudowane zostały aplikacje, których zadaniem jest cykliczne pobieranie informacji z bazy danych ORACLE oraz ich przekształcenie do zaplanowanego modelu danych w obszarze sprzedażowym.
    Aplikacja dla użytkownika to zestaw raportów zgrupowanych tematycznie w zakładkach.
    Analizowany jest szeroki zestaw wskaźników na różnych poziomach agregacji i szczegółowości.

    W fazie drugiej aplikacja została rozszerzona o analizy controllingowe, które umożliwiły badanie wskaźników kosztowych na najniższym możliwym stopniu granulacji danych. Raporty są odświeżane według założonego harmonogramu i nie wymagają żmudnych i podatnych na błędy przekształceń w arkuszach kalkulacyjnych.

    W fazie trzeciej przeprowadzone zostały kilkudniowe szkolenia w zakresie QlikView Developer, QlikView Designer i QlikView Administrator oraz szkolenia użytkowników końcowych. Dzięki treningom Klient ma możliwość samodzielnego rozwijania aplikacji i zarządzania bezpieczeństwem.

    W ramach projektu niezbędne było zrealizowanie poniższych prac:

    • analiza biznesowa oraz projekt rozwiązania,
    • integracja źródeł danych – budowa aplikacji,
    • ETL (ekstraktory i generatory danych),
    • projektowanie i budowanie aplikacji analitycznej,
    • szkolenie developerów ze strony Klienta,
    • szkolenie dla użytkowników końcowych,
    • konfiguracja serwera QlikView,
    • implementacja mechanizmu uprawnień.

    Korzyści

    • stworzenie wielu raportów dotyczących sprzedaży oraz controllingu łączących w sobie dane z różnych źródeł, co umożliwiło prowadzenie analiz z wielu perspektyw i na różnych poziomach szczegółowości,
    • szybki dostęp do danych, dzięki zastosowaniu technologii „In-Memory”,
    • bezpieczeństwo danych – ograniczenie dostępu do danych per aplikacja na podstawie autentykacji użytkownika w ramach domeny Active Directory,
    • możliwość wyświetlania raportów na tabletach / telefonach,
    • dostęp do aktualnych danych we wcześniejszych godzinach,
    • stosunkowo krótki czas przygotowywania kolejnych raportów / aplikacji w porównaniu z raportami tradycyjnego BI oraz krótki czas wprowadzania aktualizacji / zmian przy ciągle ewoluujących założeniach biznesowych,
    • stosunkowo nieduża potrzeba w zakresie zespołu potrzebnego do wspierania / modyfikacji aplikacji,
    • z rozwiązania mogą korzystać również osoby bez umiejętności programistycznych.