• PL
  • EN
  • Wdrożenie modułu CRM do obsługi procesów sprzedażowych i obsługi klienta

    Firma konsultingowa specjalizująca się w doskonaleniu procesów zarządzania z wykorzystaniem systemów informatycznych, klasy ERP i Business Intelligence. W ofercie firmy znajdują się usługi doradcze dotyczące wykorzystania systemów informatycznych, wdrożenia systemów wspomagających zarządzanie oraz usługi związane z rozwojem i utrzymaniem tych systemów w ruchu.
    Region: Europa, Polska
    Branża: IT, Konsulting

     

    Wyzwanie:

    – Brak spójnego zbioru wszystkich informacji sprzedażowych;
    – dublowanie się pracy sprzedawców;
    – trudności w kontroli i raportowaniu działań realizowanych przez sprzedawców;
    – brak śledzenia stopnia zaawansowania rozmów z klientami.

     

    Rozwiązanie:

    Firma po analizie zdecydowała się na wdrożenie systemu CRM do poprawy wydajności swoich procesów sprzedażowych i obsługi klienta. Wybrany CRM to jeden z podstawowych modułów systemu ERP Infor SyteLine. Efektem wyboru Infor SyteLine było nie tylko pewność znacznego zwiększenia efektywności procesów sprzedażowych, ale także możliwość dalszego rozwijania produktu w ramach całego przedsiębiorstwa – używając standardowych licencji używanych do obsługi CRM. W ciągu kilku miesięcy konsultanci dostosowali CRM pod specyfikę pracy działu sprzedaży oraz wspólnie zdefiniowali strategię biznesową, która pozwoliła na wykorzystania dodatkowych narzędzi wspomagających istniejące procesy.

     

    Korzyści:

    Dział sprzedaży wzbogacił się o takie narzędzia jak: osobna kartoteka klientów i potencjalnych klientów, różne rodzaje kampanii sprzedażowych, możliwość definiowania celów i szans sprzedażowych, budowanie ofert w systemie/ podpinanie do systemu istniejących ofert, śledzenie komunikacji z potencjalnymi klientami, automatyczne przenoszenie e-maili z Outlooka, śledzenie efektywności działań sprzedawców i całych procesów sprzedażowych.

     

    Pozostałe korzyści

    – Bardziej efektywna obsługa klienta i organizacja pracy działu sprzedaży;
    – nawiązywanie i poprawa kontaktów handlowych;
    – planowanie sprzedaży i kontrola jej wyników;
    – zbieranie wszystkich danych sprzedażowych w jednym miejscu;
    – dostępność informacji w każdym miejscu i czasie;
    – posiadanie całkowitego obrazu klienta i przebiegu procesu sprzedaży
    – bezpieczeństwo danych;
    – prosty sposób migracji danych;
    – możliwość podglądu danych w formie tabelarycznej;
    – możliwość rozszerzenia o dodatkowe rozwiązania usprawniające zarządzanie przedsiębiorstwem (np. obsługa zamówień klientów, fakturowanie, obsługa dostawców).